لینک فایل(پاورپوينت بررسی عرفان های کاذب نوپدید)

پاورپوينت بررسی عرفان های کاذب نوپدید|42089543|koe|لینک فایل|کِی اُ
دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد پاورپوينت بررسی عرفان های کاذب نوپدیدرا مشاهده می نمایید .

دانلود


مشخصات فایل
تعداد صفحات58حجم2840/308 کیلوبایت فرمت فایل اصلیpptx
توضیحات کامل
دانلود جهت رشته الهیات ، دین و معنویت قالب 58 اسلايد و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش

عرفان از ريشه معرفت و شناخت است و تعريف آن در حوزه اسلامي شناخت هستي با محوريت الله است؛
در شناخت هستي، دو روش کلی داريم كه يك روش آن فلسفي وعقلاني محض است و روش ديگر شهودي است كه در حقيقت از راه قلب و تهذيب نفس انجام مي شود.
ازنظر محتوا محوريت خداوند براي شناخت هستي، مهم ترين شاخصه و عنصر اساسي در عرفان اسلامي است، برخلاف ديگر عرفان ها كه ممكن است بيشتر به شناخت انسان توجه داشته باشد
ازنظر روش نيز شريعت مداري از شاخصه هاي اصلي عرفان اسلامي است؛ زيرا دست يابي به حقيقت، تنها از راه شريعت، شدني است.

«معنويت»از جهت اصطلاحي-انتزاعي عبارت است از:
«حالتي نفساني و ذومراتب است كه در ارتباط با خدا يا امر متعالي در روان خودآگاه و ناخودآگاه آدمي از طريق تعقل، جوشش دروني و عمل بيروني آگاهانه و يا ناآگاهانه پديد آمده و بر شيوة نظر و عمل او تأثير مي‌گذارد».
معنويت در لغت لاتين ( (Spirtuality است و به تقدس زندگى اشاره دارد. به اين معنا كه قلب خود را بگشاييم و ظرفيت تجربه عظمت، تقدّس و سپاسگزارى را در خود پرورش دهيم ، شور و شوق وجود را بشناسيم و خود را تسليم حقيقتى كنيم كه والاتر از ماست که اين حقيقت می تواند خداوند ويا غيرخداوند باشد.

امروزه معنويت به لحاظ نقش بازدارنده‌اش از خطر و به لحاظ نقش انگيزاننده كه در جهت سودرسانی به انسان‌های ديگر دارد، بيش از گذشته موردتوجه واقع شده است.
در معنويت نوين، بحث «حقيقت» در ميان نيست، هرگونه تجربه عاطفى يا هيجانى شديد نسبت به هر موضوعى مى‏تواند معنويت به حساب آيد. معنويت دينی
احساسی نفسانی ،توجهی عميق و ارتباط قلبی آگاهانه‏اى است كه انسان نسبت به حقايق متعالی وبالاتر از عالم ماده پيدا مى‏كند،که دررأس آنها مبدأوخالق ومدبرهستی«خدا» قراردارد . اين حالت در چارچوب ضوابط معين بر شيوه نظر وعمل انسان تأثيرمی گذارد وانگيزش وجوشش درونی وتکليف ايجاد می کند وبايدها ونبايدهايی را درابعادفردی واجتماعی برای اومطرح می سازد. درنتيجه اين حالت، انسان دروجودخويش نسبت به خدا،خود،ديگران وطبيعت احساس مسئوليت می کند و عقايد،اخلاق واعمالش را با انگيزه ها ومعيارهای الهی تطبيق می دهد.


فهرست مطالب
تعريف عرفان
تعريف معنويت
تفاو تهاى معنويت نوين و معنويت دينی
تقسیم عرفان
چيستي عرفان و اقسام آن از ديدگاه استاد شهيد مطهري
محال و بي‏معنا بودن عرفان منهاي مذهب‏
استعمار و عرفانهای نوپدید و معنویتهای بدلی
دلایل رجعت غرب به معنویت وعرفان
امتيازات عرفان ناب و اصيل اسلامي
اساس عرفان اسلامي‏
شاخص هاي رفتاري عرفان اصيل و ناب اسلامي
عرفان اسلامي ناب ولايت محور است
انحراف عرفان از دیدگاه استاد شهید مطهری
مهم ترين مشخصه هاي عرفان امام خميني ره
عرفان در ايران
هجوم عرفانهای کاذب به دانشجویان
مهم‌ترين فرقه‌هاي جديد معنوي فعّال در ايران
دلايل شيوع اين عرفان‌ها
شناخت کلي عرفان هاي نو پديد
عرفان هاي هندي
عرفانهاي باستاني و سنتي قبل از ميلاد مسيح
عرفانهاي نو پديد يا نوظهور
عرفان آمريکايي






"